Wednesday, November 6, 2013

PCOS kata doktor V

Assalamualaikum

Setelah discaj aku stay dekat rumah abang aku sementara mak aku belum balik kampung. Pada 3 hb Oktober, Aku ada  follow up selepas pembedahan. Hafiz's not around. So Ap (adik aku yang tengah tunggu panggilan kerja atau belajar) yang jadi driver aku. Aku plan lepas follow up yang ni aku nak terus nak balik kampung.

Follow up kali ni special sikit sebab tak perlu tunggu lama dan boleh potong Q. Cuma kena inform dekat nurse. Doktor scan perut untuk tengok pendarahan atau tidak, buka jahitan dan dia suruh aku makan 2 jenis antibiotik. Aku cuma boleh start suntikan Lucrin seminggu selepas itu. Bermakna aku kena datang semula 11 hb Oktober.

Doktor suruh aku datang semula pada 11 hb oktober untuk amik suntikan. Makna nya aku kena datang dari kuala kangsar semata-mata nak ambil suntikan je. Aku sayang doktor Adilah, untuk suntikan lucrin kali pertama dia bagi aku percuma je.  Alhamudulillah

Consultation cost + mediacation (Antibiotik) = RM 395

Semoga doktor sentiasa dibawah lindungan Allah SWT dan kita sama-sama dimurahkan rezeki. Rezeki datang dalam pelbagai cara. Cuma kena bersyukur.
Ibarat kita nampak orang tu terkena air panas, kita tak rasa panas dan kesakitan nya. Kita cuma boleh rasa simpati sahaja. Tapi orang yang menghadapi nya tu cuba bayangkan perasaan mereka. Jadi tak perlulah banyak bertanya tentang rahsia Allah itu

Aku selalu kena kuatkan diri



No comments:

Post a Comment