Thursday, September 25, 2014

Art street & Mural Art

Assalamualaikum

PENANG

Orang perak dah dikira sebagai orang belah utara kan. So, Penang bukanlah jauh untuk dijejaki. Kebetulan, ada kenduri kahwin saudara sebelah Hafiz dekat Kedah. Dalam perjalanan pulang aku cakap dekat Hafiz, jom rasmi Jambatan penang yang kedua dan pekana pasemboq dekat Padang kota. Atas persetujuan bersama and here we are.

Sekarang ni, Mural Art dekat dinding bangunan sangat popular. Dikatakan, lukisan dinding ni mula dilukis oleh Ernest Zacharevic's.

Lukisan - lukisan dinding ni ada di merata-rata tempat. Jadi kena explore lorong-lorong dekat sini baru boleh jumpa lukisan dinding ni. Lukisan ni biasa nya ada dekat belakang-belakang banggunan atau lorong. Nak senang, tengok je tempat yang ramai orang. Mesti ada lukisan hahaha

Tapi sekarang ni aku tengok lukisan tu dah mula rosak atau terhakis. Sayang je. Jalan - jalan yang polular untuk lukisan dinding ni....
1. Armenian street, 2. Ah Quee street, 3. Muntri Street, 4. Cannon Street, 5. Chulia Street dan banyak lagi.

Angpa boleh sewa basikal dan round la Georgetown cari Mural-mural ni ekk. Aritu aku dengan dress, kang naik basikal mau sangkut dekat tayar. Penat mengayuh boleh pekena cendol padang kota. Layan oiii

Macam real kan
Pasemboq dan Laksa padang kota


SEKSYEN 7, SHAH ALAM

Selain dekat Penang, rupa-rupanya dekat Shah Alam pun dah ada Art street ni. Aku pergi time bulan Ramadhan aritu. Kebetulan aku nak pergi berbekam.Yes berbekaM. Nanti aku share dekat entry yang lain.

Art Street ni terletak dekat lorong jalan depan Papa Rich Seksyen 7 Shah Alam. Aku macam " Eh dekat sini pun ada?" hahahaha

Cantik-cantik jugak lukisan dekat sini.



Kalau tak salah dekat Ipoh dan JB pun ada Mural Art ni. Kalau ada rezeki nanti sampai la yer.

xoxo

No comments:

Post a Comment